ANDERS

ANDERS

Dat ik anders ben
En ik dus anders de wereld ken

Anders dan jij
Er bestaat geen wij

Ja, in alles ben ik anders dan jij
Bedenk het, en het staat erbij

Jonger of ouder
Maar mag ik uithuilen op jouw schouder?

Beschadigd of bezeerd
Toch hebben we er van geleerd

Vrouw en man
We weten dat het samen kan

Echt, in alles ben ik anders dan jij
Maar ik wil wij

Dat weet ik gewoon
Jij bent precies mijn persoon

Maar ik ben bang om jou te verliezen
Dat je dan niet meer voor mij zal kiezen

Omdat ik niet op jou lijk
En anders naar de wereld kijk

Omdat ik denk op mijn manier
En dat niet altijd rijmt op ons plezier

Omdat ik jou soms niet kan begrijpen
En onze tijd nog moet rijpen

Omdat ik het niet weet
Het komt door dat wat ‘…….’ heet

Misschien vertel ik je ooit wat het is
Als ik zelf niet meer in het donker gis

Wanneer ik het zelf weet
Vertel ik je met liefde tot wat de Pottenbakker mij heeft gekneed

‘De Heer zegt: "Het zal slecht aflopen met de mensen die ruzie zoeken met hun Maker. Ze zijn maar als een potscherf tussen andere scherven. Durft soms de klei tegen de pottenbakker te zeggen: 'Wat maak je?' Of durft de pot die de pottenbakker gemaakt heeft soms van zijn maker te zeggen: 'Hij kan er niets van!'?’ ‭‭Jesaja‬ ‭45‬:‭9‬ ‭BB‬‬

‘Zelfs als de vijgenbomen niet zullen bloeien, en er geen één druif in de wijngaarden te vinden zal zijn, en we geen enkele olijf van de olijfbomen zullen kunnen oogsten, en er niets meer op de akkers zal groeien, en alle schapen uit de stallen zullen worden geroofd, en alle koeien verdwenen zullen zijn, zelfs dan zal ik tóch nog juichen over de Heer, blij jubelen over de God die voor mij zorgt. Want de Heer is mijn kracht. Dankzij Hem zal ik rondspringen als een hert. Hij zal ervoor zorgen dat ik stevig blijf staan."’ ‭‭Habakuk‬ ‭3‬:‭17‬-‭19‬a BB

Reacties