10 Worship nummers op repeat!

 10 Worship nummers op repeat!

Voor mij is muziek een belangrijk onderdeel van aanbidding. Ik houd van een goed nummer, met mooie tekst waarin de Goedheid van de Heer naar voren komt. Sommige laten juist ook de zwakte en tekortkomingen van de mensheid zien, waar ik ook bepaalde kracht in vind. Vandaag deel ik 10 nummers, die bij mij regelmatig op repeat staan!

*Scroll helemaal naar beneden voor een Spotify-Playlist 

1. Roohol Ghodos -ICPNetworkNL


Hoe vaak ik dit nummer ook luister, elke keer weer krijg ik kippenvel. Dit prachtige lied is in het Nederlands gezongen door Kees Kraayenoord en in het Farsi door Sam 'Roohol Ghodos', zoals ze titel heet, betekent in het Nederlands Heilige Geest. Dit liedje raakt mij vooral op het vlak van hoe de talen en het zingen vermengd worden. Zeker het luisteren waard! 

2. For the One - Brian & Jenn Johnson


Dit lied is een absolute all-time-favourite. Hierin vind ik vooral het streven van hoe ik mij als Christen wil uitdragen richting de buitenwereld, door altijd op God gefocust te blijven. Met name één zin blijft bij mij hangen, namelijk: 

'That when they look in my eyes, the would see you. 
Even in just a smile, they would feel the Father's Love.'

3. How long, oh Lord? - Brian Doerksen


Zolang wij nog op aarde mogen getuigen van Gods genade, zullen wij ook zoveel leed, pijn en wreedheid moeten aanzien. aanvoelen en aanhoren. Het Christen-zijn betekent voor het hier en nu ook het opnemen van je kruis. Daarin kun je je meer dan eens eenzaam, verloren en verbitterd voelen. In zulke tijden heb ik echt kracht ervaren in dit liedje. Het kan voelen alsof God de andere kant op kijkt, maar wij weten desondanks dat God zo ontzettend goed is, was en zal zijn. Ongelooflijk!

4. Overjoyed - Kip Fox


Dit nummer hoorde ik afgelopen Kerst (2022) pas voor het eerst. Ja, het is een kerstnummer. Maar, wat mij betreft 1tje die het hele jaar door geluisterd kan worden. Het ritme is heerlijk, de zanger is goed en de tekst; daar word je gewoon blij van!

5. Not Afraid - Red Rocks Worship


Dit is gewoon een fantastisch nummer. Toen wij als gezin een heel aantal jaren geleden door een heftige periode gingen, waarin angst voor de dood absoluut om het hoekje kwam kijken, zocht mijn vader op Google wat woorden op voor een nummer wat steun kon bieden. Hij vond dit nummer en sindsdien heeft dit liedje heel wat malen op de speaker gestaan en kennen we elk woord van de lyrics. Absoluut een nummer op te luisteren en zingen in je diepste dalen!

6. Is He Worthy? - Chris Tomlin


Dit lied brengt mij telkens terug in de realiteit. Het is zo duidelijk dat de wereld verloren is, en er geen hoop te vinden is in de mens die in het bezit van de wereld is. Dat er maar één is die Waardig is, Waardig van alle Zegen, Eer en Glorie. Ik hoop zo dat jij Hem ook kent!

 7. Ik kan niet zonder U - Christian Verwoerd


Ook dit lied is voor mij een leidraad hoe ik Christus op nummer 1 zet, en dit ook uitdraag naar de buitenwereld. Want ik kan niet zonder Hem!

8. God and God alone - Steve Green


Bij dit liedje komen de termen 'Machtig Mooi' in mij naar boven. Bijzonder hoe krachtig deze man kan zingen, dank aan God!

9. Create in me a clean heart - Keith Green


Keith Green heeft een bijzonder leven geleidt, waar sommige nog wel van kunnen leren. Zijn vrouw heeft na zijn overlijden een boek over hem geschreven. No Compromises; The Life Story of Keith Green. Oprecht interessant en leerzaam! 
Dit lied brengt mij dichterbij de kern, Create in me a clean heart!

10. The Blessing - Kari Jobe



The Lord blesses you and He guards you
He lifts His face above you, because He is gracious to you
The Lord turns His face towards you with a smile
And He will give you His Shalom

Spotify Playlist
Ik heb ook een Spotify Playlist gemaakt van deze lijst.
Sla het op bij je eigen lijsten, zodat jij het ook op repeat kunt zetten! ;)

*Niet alle bovenstaande nummers zijn beschikbaar op Spotify. 
Die heb ik vervangen voor een ander nummer. 

 


Reacties