Wat bevindt zich achter die deuren?

 Wat speelt er zich af op de achtergrond?

Vandaag gewoon een wat luchtiger blogje! Veel hoofdpijn, drukke dagen, dus zelf wel even toe aan wat minder ingewikkelde onderwerpen. Zal wel vaker gaan gebeuren. 😉
Ik bedacht om maar eens wat meer achtergrondinformatie over mijzelf te delen. Dan gaat het dus meer over familie, hobby's, school, werk enzovoorts. Vandaag te beginnen bij de belangrijkste! Familie. Ik kom uit een rijk gezin, niet persé rijk in geld, maar zeker wel rijk in aantal. Ik heb het geluk dat mijn ouders na ruim 25 jaar nog ontzettend gelukkig getrouwd zijn, en er wat hun betreft dan ook nog heel veel jaren aan toegevoegd worden. Mijn ouders hebben samen 8 kinderen. Eerst kregen zij 2 zoons, die beide getrouwd zijn in 2021. Met deze 2 geliefde vrouwen is onze familie dan ook uitgebreid naar een mooi getal van 12 man. 

En toen werd daar afgelopen week plotseling opnieuw verandering in gebracht! Mijn schoonzus was zwanger maar eigenlijk geheel onverwachts werden wij op donderdag al verblijd met de komst van een prachtig meisje! Ze is wat aan de vroege kant, vandaar dat het een beetje onverwachts was.
Gelukkig is ze gezond en doet ze het heel goed! Wat een zegen!

De jongens wonen dus niet meer bij ons in huis, maar hebben hun eigen thuis mogen vormen. Over thuis gesproken, die bevindt zich voor mij in Rotterdam-Zuid. Al een geruime 18 jaar wonen wij in ons huidige stekkie, en er zijn voorlopig geen verhuisplannen! Mijn vader is echt een held, en is op het moment erg druk met het verbouwen en verbeteren van onze woonomgeving. Zo is onze tuin gerenoveerd en heeft bijna iedereen een nieuwe slaapkamer. En waarom dat moest gebeuren leg ik ook even uit! 

Ik ben de oudste dochter, en zoals jullie kunnen lezen in mijn andere blogs heb ik een jaar niet thuis gewoond. In het weekend was ik er vaak wel, en deelde ik een slaapkamer met mijn jongste zusje. Echter kregen wij ook een pleegzusje, die eerst alleen de weekenden kwam. In april kwam ik weer thuis wonen, en ons 'nieuwe' pleegzusje kwam officieel bij ons wonen aan het begin van de afgelopen zomervakantie (2022). Zij kwam ook nog eens bij ons op de slaapkamer, waardoor wij met z'n 3en een kamer moesten delen. Nu was het niet persé een groot probleem, omdat wij alle drie niet alle dagen op onze kamer wilde zijn, en de behoefte ook niet groot was om een eigen kamer te hebben. Maar ideaal was het natuurlijk ook niet. De slaapkamers van mijn broers stonden nog leeg, maar daar moest het een en ander aan onderhoud gedaan worden. Dat heeft mijn vader dus in de zomervakantie allemaal netjes gedaan, waardoor 2 andere zusjes, die ook een kamer deelden, allebei konden intrekken in een eigen kamer. De kamer die daardoor weer vrij kwam, kregen mijn jongste zusje en ik dan weer, en mijn pleegzusje behield de kamer waar we voorheen met zijn drieën in sliepen. De reden dat mijn jongste zusje en ik wél een kamer delen is simpelweg door gebrek aan nog meer slaapkamers, en vooral dat wij eigenlijk weinig tot geen bezwaar meer hadden tegen het delen van een kamer. Dit doen wij namelijk al jaren. Nou, uit deze puzzel heb jij misschien kunnen berekenen hoeveel zusjes ik nou heb, maar ik zal je toch even helpen, het zijn er namelijk 5. Daarvan zijn er 2 pleegzusjes, die ook weer zusjes van elkaar zijn. Ik ben dus de oudste (22jr), mijn zusjes zijn 20jr, 18jr, 16jr, 12jr & 10jr.

En o ja, voor degene die nu al medelijden hebben met mijn vader, die zich in dit 'huis vol wijven' moet zien te redden; we hebben een onwijs lieve, leuke, helaas ook stinkende maar mooie Labrador! Onze geliefde hond draagt de naam 'Philip' en is dus een reu (mannetje). Hij is alweer 4 jaar oud, wij houden ontzettend veel van hem, hij misschien nog wel meer van ons, en de kans dat de geschiedenis zich herhaalt en wij onze hond zouden verkopen (verhaal voor een andere keer ;)) bestaat bij deze rakker echt niet!

Nog een klein stukje dan over de verdere familie; mijn vader is de jongste uit een gezin van 12 kinderen. Ik weet niet precies het aantal familieleden van die kant, (komen er regelmatig nog bij ;)) maar volgens mij gaan we hard richting de 175. Een heel aantal namen weet ik nog wel voor me te halen, maar bij een groot deel zou het zomaar kunnen dat ik ze gewoon per ongeluk straal voorbij loop. Een grote familie is leuk, maar helaas gebeurt het niet vaker dan 1 x per jaar dat we (een groot gedeelte van) de familie zien. We zitten dan ook aardig verspreid door Nederland, en een enkeling zelfs buiten Nederland..

Mijn moeders familie is iets kleiner, maar voor sommige ook al wel een flink aantal. Mijn moeder is 1 van de 6 kinderen (ook de oudste dochter) van haar ouders, en ook deze familie is zich hard aan het uitbreiden. Het is hier ook wel grappig, want waar mijn moeder deze week voor het eerst oma is geworden, heeft haar jongste zusje nog een peuter in huis, en verwacht één van haar broers binnenkort zijn 5de kleinkind! Bijzonder dus om te zien hoe ieder zijn eigen leven ontwikkelt.
 
Om weer even wat meer in te zoomen op mijn gezin zal ik heeeeel kort vertellen wat voor banen en opleidingen er hier allemaal gevolgd worden. Geen idee of iemand dat interessant vind, maar ik vind dat in ieder geval wel leuk om over te schrijven.




Mijn vader is assistent-accountant, en is in opleiding tot het worden van accountant. (Nooit te oud om te leren 💃)
Mijn moeder koos vanaf hun eerste kind er al voor om vooral thuis te zijn voor ons, waar ik haar tot op de dag van vandaag dankbaar voor ben! Tussendoor heeft ze wel een aantal jaar gewerkt als gastouder, en nu komt er dus wekelijks, voor een klein aantal uur nog een meisje bij ons over de vloer.
Mijn oudste broer is, nadat hij een aantal jaar een kantoorbaan heeft gevolgd, zijn jongensdroom achterna gegaan en is in zijn laatste jaar voor opleiding tot politie-agent. Voornamelijk al echt de straat op gaan!
Mijn oudste schoonzus is juffrouw, en geeft les aan groep 3. Ze doet dit fulltime, wat je tegenwoordig weinig juffen of meesters ziet doen, dus daar heb ik echt driedubbel respect voor!
Mijn 2de broer is ook in zijn laatste jaar voor zijn opleiding, maar dan tot verpleegkundige! Ook bij hem ligt deze baan al een aantal jaar dicht bij zijn hart, en het is mooi om te zien dat hij daarin blijft dromen!
Mijn 2de schoonzus is geestelijk verzorgster. Ze is nu op zwangerschapsverlof, maar hoopt daarna weer van start te gaan bij het verzorgingstehuis waar ze nu ook werkzaam is. Ze heeft absoluut een hart voor die mensen en haar werk!
Mijn 20jr-zusje gaat dit jaar óók afstuderen, maar dan voor de opleiding Logopedie. Dat is nogal een brede studie bleek, maar, ondanks dat ze zelf elke keer zei dat de kans héél klein was dat ze iets in 1 keer haalde, heeft ze alles netjes én op tijd gehaald!
Mijn 18jr-zusje zit in het 2de jaar van de PABO. Dit was voor haar ook écht een droom van jongs af aan. De studie is echter wel heel pittig, maar met een beetje duidelijkheid en overzicht kan ze het prima aan!
Mijn 16jr-zusje startte vorige week op het HMC! Een studie gericht op je toekomst kiezen als je net 16 bent is best ingewikkeld, maar deze studie past zeker bij haar. Het uiteindelijke doel voor over een aantal jaar is in de richting van interieurverzorgster, en dat heeft ze echt wel in zich. Ze heeft een hele eigen smaak, die, als ze de ruimte krijgt (letterlijk én figuurlijk ;)) mooi tot uiting kan komen!
Mijn 12jr & 10jr-zusje zitten allebei in groep 8! Dus technisch gezien ook aan het afstuderen, maar dan van de basisschool. 😁 Ze zitten allebei op een andere school, en zullen vast veel lol beleven in hun laatste jaartje. Wat dan weer wel typisch is, is dat ze beide op dezelfde datum hun groep 8 musical houden, wat dan ook nog eens de verjaardag van onze vader is! 😒


 Zelf ben ik een eerstejaars bij de studie Crossmediale Communicatie. Als je benieuwd bent naar de inhoud van deze studie kun je hier klikken, want anders blijf ik typen! ;)

Tot zover dus een beetje mijn familie roots, hopelijk vond je het leuk om eens wat anders te lezen!

   

Reacties