En ik wilde alleen even vragen.. #gedicht

En ik wilde alleen even vragen..
#gedicht

Hey, ik ken je nu een tijdje
Maar ik heb het zelf niet altijd op een rijtje
Ik weet niet of jij mij (nog) mag
En dus denk ik deze vragen, iedere dag
Misschien heb je even tijd
Want ik wil zeggen dat het mij spijt
Het spijt mij dat ik mijzelf nog niet ken
Ik hoop dat je de tijd, het geduld en de liefde hebt, om te leren wie ik wel al ben
En ik wilde alleen even vragen.. 

Zal je het zeggen, als je mij zat bent?
Zal je het zeggen, als je mij liever niet meer kent?
Zal je het zeggen, als je mij liever links laat staan?
Zal je het zeggen, als je liever langs mij voorbij was gegaan?

Wil je het aangeven, als je mij arrogant vind?
Wil je het aangeven, als ik mij op, voor jou gevoelig terrein, bevind?
Wil je het aangeven, als je wilt dat ik weg ga?
Wil je het aangeven, als ik in jouw weg sta?

Ga je het mij vertellen, als ik voor de zoveelste keer onwetend dezelfde fout maak?
Ga je het mij vertellen, als ik de verkeerde snaar bij jou raak?
Ga je het mij vertellen, als je vind dat ik overdrijf?
Ga je het mij vertellen, als je vind dat ik iets verkeerd zeg, doe of schrijf?

Kun je het vragen, als je wil dat ik stop met praten?
Kun je het vragen, als je vind dat ik sommige dingen sneller los moet laten?
Kun je het vragen, als je niet begrijpt waarom ik iets op deze manier doe?
Kun je dit alles vragen, of maakt het je dan te moe?

En als je dan dat alles hebt gedaan..
En al is het alleen maar tot de maan..
Kun je dan ook nog vertellen dat jij van mij houdt
Of laat het jou allemaal volledig koud

Reacties

Sterk in je kwetsbaarheid. Bepaalde gedeelte zou ik zo kunnen gebruiken in mijn gebed tot mijn liefdevolle Vader.
Dankuwel. Ja, uiteindelijk is alleen Zijn mening van belang..
Maar toch zou het ook wel handig zijn als je met een aantal mensen goed overweg kan. Helaas komt die onzekerheid en twijfel bij mij snel oppoppen, en zou ik misschien eerder of meer moeten checken wat mensen denken of voelen. Maar in de ideale situatie zou het mij niet moeten boeien! Nog een lange weg te gaan. ;)
Unknown zei…
Mooi geschreven en ik herken erg wat je schrijft bij mijzelf. Is niet makkelijk hè, om dat om te draaien. Om jezelf te gaan pleasen en van jezelf te gaan houden. En al die vragen aan jezelf te stellen.Maar stap voor stap komen we er vast wel💪